Pasta Carbonara á la Veggis

Tja, varför inte ta vara på mitt gamla "smeknamn" på gymnasiet och döpa mina vegetariska recept till något med "veggis". Så därför döper jag detta recept till Pasta Carbonara á la Veggis. Superbra! Dock så höftar jag alltid när jag gör carbonara, så jag vet inte hur mycket av varje jag använder. Men gå bara efter känsla så kommer det att gå super!

Pasta Carbonara á la Veggis
2 pers

Ingredienser:
Pasta vit fiber lagom till två personer
Köttbuljong
Smör
Vitpeppar
Salt
Mjölk
Vatten
Paprika, röd och gul
Zucchini

Gör så här:
1. Koka upp rikligt med vatten, lägg i en köttbuljong och lite salt. När vattnet kokar, häll i  tillräckligt med pasta för två personer
2. Medan pastan kokar, smält lite smör i en kastrull och tillsätt sedan mjöl och gör en redning.
3. Häll i mjölken för att lösa redningen, fortsätt hälla i mjölk/vatten tills du tycker att såsen har fått en bra konsistens.
4. Tärna paprikan och zucchinin, häll i dem i såsen.
5. Krydda med vitpeppar och salt
6. Servera pastan tillsammans med den vegetariska carbonaran och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0