Long time no see

Um...ja, det var ett tag sedan. Men jag tycker jag är ursäktad. Jag har haft mycket att göra, skolan startade i måndags och vi har verkligen inte legat på latsidan. Vi har blivit indelade i studiegrupper, basgrupper (2 studiegrupper bildar en basgrupp) och seminariegrupper (2 basgrupper bildar en seminariegrupp). Jag måste säga att jag tycker min studiegrupp är den bästa. Vi får så mycket gjort och vi kompletterar varandra på ett väldigt bra sätt! Me like! På två dagar har vi fått gjort så pass att vi kan i stort sett börja öva på vår redovisning till seminariet. Whoop whoop! That my friend I call effectivity.

Idag gav vi oss själva lite sovmorgon. Idag var det flytande hela dagen, varje studiegrupp fick jobba som de ville. Min grupp valde att börja vid tio/halv elva och sen jobbade vi flitigt som tusan till halv två/två. Efter skolan impulsåkte jag till Tibro och hälsade på finfina Alexandra. Tog en sväng in på ICA och köpte ägg och vispgrädde också, här skulle bakas kladdkaka! Tyvärr tog jag inte receptet på kladdkaka som Alex hade så jag kan inte dela med mig av denna ljuva skapelse. Men jag misstänker att alla redan har en verision av kladdkaka hemma någonstans. Så no bigger loss I think.

Skulle vilja lägga upp en bild här, men jag har inga nytagna bilder så det får bli utan. Men jag tänker i alla fall säga detta. Jag älskar skolan för tillfället! :D Life is goood!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Klart du ska få receptet.. :)



Kladdkaka:

2 ägg

2,5 dl socker

4 msk kakao

2 msk vaniljsocker

1 krm salt (SOM JAG ALLTID STRUNTAR I)

1,5 dl vetemjöl

100 gram smör/ margarin



175°C i typ 15- 25 minuter.. Man får hela tiden springa å kolla..



KRAM

2011-01-21 @ 15:55:10
URL: http://palmqvistalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0