Anatomica structurae


Idag är det söndag, 13 februari. Det betyder att första tentan är om 20 dagar. På första tentan ska jag kunna redogöra för rörelseapparatens uppbyggnad och funktion samt identifiera och medicinskt namnge relevanta anatomiska strukturer. Phew! Jag börjar känna stress och panik redan nu! Jag kommer vara i upplösningstillstånd dagarna innan tentan. Och detta är ändå den "lätta" tentan. Del II i denna kurs kommer vara så otroligt mycket större och svårare. Första tentan är bara på 2 hp. Andra tentan är på 5,5 hp. Andra tentan har jag 24 mars.
Jag borde börja med hemmayogan igen. För att få lugn och ro i kroppen. Rensa tankarna och tänka på annat. När jag är på gymmet tänker jag inte alls, jag bara är. Hur skönt som helst. Men så fort jag klivit ut därifrån så kommer tankarna på skolan tillbaka. Jag vill ha sommarlov -.-

Idag har jag so far gått igenom kraniets, ryggradens, kotornas, skuldergördelns, bröstkorgens, bäckenets och övre och nedre extremiternas olika delar, huvudplan och rörelseriktningar. Hur mycket har fastnat? Inte mycket. Men det är bara att tugga vidare.

Att ha en sån där skelettdocka här hemma hade inte suttit helt fel.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, jag pluggar också latin - fast blommor, då! Me not likey. ^^

2011-02-27 @ 19:19:10
URL: http://www.strawberrygash.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0