Christmas

Jag tycker det ska vara december nu så jag kan börja baka inför julen. Eller i alla fall några dagar innan första advent så jag får baka pepparkakor och lussebullar. Jag suger åt mig alla recept som har någon koppling till julen. På jobbet, i butiker och hemma. Jag rotar igenom alla mina kokböcker på olika recept och jag sitter på matklubben.se och letar. Det finns så mycket jag vill göra till jul detta år! Slänger man ihop ett stort julfirande så måste det ju finnas massa hemgjorda godsaker! Jag har börjat skriva en lista på saker som jag ska baka till jul. Den ser ut som följande:
* Mjuka pepparkaksmuffins med topping
* Mjuk pepparkaka
* Glöggkaka
*Mince pies (utan mince för det är blää)
* Gräddringar
* Lussebullar
* Pepparkakor
* Chokladlöv
* Farmors stjärnor
* Chokladfudge
* Mintkyssar
* Trillingnötter
* Knäck
* Ischoklad
* Mördegsformar med nötkräm

Bara en liten inblick på allt jag ska/vill baka till jul :)

Eh, ja...jag kommer ha fullt upp i december! But that's how I like it ^^ Hur många kilon jag kommer gå upp under jul är ju en annan femma xD Det är väl tur att man ska börja träna seriöst i januari sen (eller ja, när jag flyttat i alla fall). Min lilla Londonsemester 8 - 16 december kommer vara välbehövlig. Längtar dit! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0