Oh, Christmas lights keep shining on

Så då var man hemma i Sverige igen. Verkar som att det var i sista stund vi flög hem från London. Vårat flyg blev inställt men vi väntade vackert i kö i ca två timmar och kom fram till informationsdisken där en snäll kvinna hjälpte oss att boka om till ett flyg till Stockholm senare samma dag. Blev en lång väntan på Heathrow men hem kom vi tillslut och tur att Ebbas mormor och morfar bor i Stockholm så vi kunde sova hos dem. Dagen efter tog vi tåget (dubbeldäckartåget!!) hem till Skövde och ja, sen var man hemma igen. Här är allt som vanligt. Enda skillnaden är datumet i almanackan och att det är mera snö än när jag åkte. Nästa vecka är det jul, det känns det inte som. Men nu när jag är hemma hos mor och far i ett julpyntat hus så börjar julkänslan smått krypa tillbaka. Jag hinner nog bygga upp en riktigt stor julkänsla innan nästa vecka :)

Mor har skrivit en lååång lista över saker som ska göras innan fredag. Jag har gjort en sak på den listan än så länge. Och egentligen har jag bara idag och imorgon att jobba på för på tisdag lär hela dagen gå åt till att besöka Skövde. Ska till tandis tidigt på morgonen och sen ska mor och jag göra den sista julhandlingen innan julafton. Onsdag och tosdag jobbar jag och sen, ja sen är det julafton. Men det blir nog bra ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0