London, day 1

Äntligen tillbaka i London!! :D Steg upp 05.00 och lämnade Tåsterud 06.30, hämtade upp syster i Tibro 07.00 och sen bar det av mot Landvetter. Ebba kom hem till mig redan igår och sov över. 11.20 lyfte planet från svensk mark och 12.45 landade vi på brittisk mark. 15 minuter sent nu tänker mor som vet att vi skulle landat 12.30 egentligen. Men vi var i tid, i god tid till och med. Kruxet var att piloten inte fick landa för det var en massa andra plan på flygplatsen som var ivägen så vi fick cirkla runt tre varv i luften först innan vi fick landa. Whoopiiedoo!

Vi glömde ta tiden på hur lång tid det tog att åka från Heathrow och ut hit till hostelet, men vi gissar på 1½ timme lite drygt. Väl framme så var det ingen som öppnade först, vi stod och väntade i säkert 10 minuter. Sen kom the housekeeper och öppnade och talade inte ett enda ord engelska. Här var det spanska som gällde.  Men vi lyckades i alla fall med att få vårat rum, betala pengarna och få sängarna bäddade och värmen påsatt (nu myser vi i våra sänger med fluffiga täcken och ett vaaaarmt rum).

Efter att vi lämnat våra väskor och mojs i rummet så drog vi ut på stan på jakt efter ett café så vi kunde luncha innan vi begav oss upp mot Muswell Hill för att träffa mina fina vänner jag har här i London. Gud vad jag saknat dem! Det var så härligt att få träffa dem igen! :D Nu har vi suttit och planerat och haft oss så jag vet redan nu att denna vecka i London bara kommer flyga förbi! Men oj vad kul vi ska ha ^^

Nu är det dags att sova så vi orkar med morgondagen! :D Vi har ju trots allt varit vakna i 22 timmar. Inte illa pinkat det inte!


Tre av de fina flickorna som var med ikväll ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0